Inimestelt-inimestele suunatud Eesti laenuportaali Omaraha jaoks on oluline olla klientide jaoks olemas igas olukorras. Oleme püüelnud selle poole, et Omaraha portaalis oleks võimalikult mugav ja kiire toimetada. Meie jaoks on tagasiside oluline ja võtame seda oma teenuse täiustamiseks alati arvesse. Arusaamaks, mille poolest Omaraha klientidele meeldib ja kuidas saaksime veelgi meelepärasemad olla, viisime septembris läbi brändiuuringu. Sellest blogipostitustest leiad ülevaate Eesti inimeste vastustest.
Kuhu kulub eestlaste raha enim?
Mõistlik on igal kuul oma kulutused kirja panna, et analüüsida oma rahakastust ja saada aru, millele igakuiselt raha kõige enam kulub. Laenu võtmine peab olema alati vastutustundlik otsus, sest sellega kaasnevad pikaajalised kohustused. Vahel on aga otstarbeks laenamine vajalik toimetulemiseks või elukvaliteedi säilitamiseks. Uuringust selgus, et kõige enam kulub eesti inimeste raha kodule ja elamiskuludele (82,4% vastajatest), tarbekaupade soetamisele (44%) ja auto või muu sõiduvahendi kasutamisele või hooldamisele (42,9%).
Millisesse valdkonda paigutataks 2000€ suurune lisaraha?
Kedagi meist ei jäta külmaks ootamatud kingitused, eriti kui kingituseks on neljakohaline rahasumma, mida vabalt valitud valdkonda paigutada saab. Kui keegi annaks Sulle 2000€ lisaraha, siis mida Sina sellega peale hakkaks? Palusime hinnata, millisesse valdkonda paigutaks inimesed 2000€ suuruse raha. Selgus, et pooled vastanutest (50,5%) kulutaks selle kodu või aia remondi jaoks, 40,7% inimestest säästaks või investeeriks. Auto või muu sõiduvahendi hooldamiseks või soetamiseks kulutaks lisaraha 23,1% vastanutest. Järgnesid kategooriad kodumasinate/mööbli ja muude sisustuselementide soetamine, igapäeva kulutused, reisimine ja heategevus.
Meelelahutus on osa täisväärtuslikust elust
Kellele meist ei meeldiks külastada mõned korrad kuus teatrit või kino, nautida aega lähedastega muuseumis või kohvikus. Uuringust selgus, et enim eelistatakse raha kulutada kinos või teatris käimise peale (19,8%). Teist kohta jagasid võrdselt kontserdi või mõne muu muusikalise festivali külastused ja spordi tegemine (17,6%). Veel meeldib Eesti inimestele veeta kvaliteetaega kohvikutes ja restoranides (16,5%), ent 14,3% vastanutest paigutaks oma vaba raha hoopiski meelelahutusteenustele (nt. Spotify, Netflix).
Omarahaga koostöös hinnatakse enim vastutulelikkust ja usaldust
Viiendik uuringust vastanutest märkis, et Omaraha puhul meeldib neile enim vastutulelikkus. Järgmisena hinnati koostööd Omarahaga usalduslikuks, paindlikuks ja kiireks. Veel märgiti, et brändi Omaraha puhul meeldib neile viisakus ja meeldiv suhtlus ning selgus.
Erinevate Omaraha eeliste olulisust palusime hinnata 5-palli skaalal, kus hinne 5 märkis „väga olulist“ ja hinne 1 „mitteolulist“. Kõrgeima keskmise tulemuse saavutas internetipõhisus (hinne 4,4). Kõrgelt hinnati ka vabadust ise otsustada, kuidas ja mille jaoks laenu kasutatakse (hinne 4,18). Kolmas oluline eelis on eestimaalaste arvates portaali paindlikkus (hinne 4,13).
Ülevaade uuringus osalejatest
Uuringus olid oodatud osalema kõik Omaraha uudiskirja tellijad, Facebooki fännid ja kodulehe külastajad. Kokku kogusime 87 vastust eesti keeles ja 5 vene keeles. 52% vastanutest on varasemalt Omarahast laenanud. Uuringu läbiviimise periood oli 25.08.2020-21.09.2020.